Ile potrzeba czasu na zbudowanie nawyku ?







"Nigdy nie uda Ci się zmienić życia, dopóki nie zmienisz swoich codziennych nawyków. Wielkie dokonania są wynikiem codziennych czynności." 


Ile czasu zajmuje zbudowanie nawyku ? 

 Około 2 lat temu zacząłem chodzić na rehabilitacje ( to ciekawa historia dowiesz się szczegółów w mojej książce która jest w trakcie pisania), na samym początku było ciężko codziennie ćwiczyć, nie chciało się ... Było tak przez miesiąc i wtedy faktycznie rehabilitacja nie przynosiła dużych efektów. Po miesiącu miałem wykupione 2 tygodnie codziennej rehabilitacji w tym gabinecie z NFZ, chodziłem i ćwiczyłem dzień po dniu ... pomimo, że nie chciało mi się tam chodzić bo wiedziałem, że mogę to zrobić w domu. Po dwóch tygodniach przestałem chodzić na darmowe rehabilitacje z NFZ i nie uwierzysz co się stało !! Wieczorem po tych dwóch tygodniach nie mogłem usnąć do póki nie wykonałem zaleconych ćwiczeń - po prostu przez głowę przelatywała mi ciągle ta myśl by to zrobić. Od tego czasu nie ma dnia, w którym bym opuścił ćwiczenie. 

Najlepsze jest to, że to wszystko to nie przypadek ... około 2-3 miesięcy temu natknąłem się na artykuł o budowaniu nawyków i wiesz co tam było napisane ? 

Na zbudowanie nawyku potrzebujemy od 2 tygodniu do 2 miesięcy - po prostu, po tym czasie "wchodzi nam to w krew".

Robię dużo rzeczy które wymagają nawyku ćwiczę, biegam, jeżdżę rowerem, piszę wam artykuły, co niedziele i codziennie możecie zobaczyć wpis na moim fanpagu.

Z pisaniem było podobnie - jak założyłem bloga posty były nieregularnie dodawane zresztą możesz odnaleźć stare posty i zobaczyć co ile je dodawałem. Od początku tego roku codziennie wam piszę posty na fanpage - czyli wytrzymałem już 4 miesiące. Po tygodniu, dwóch weszło mi to w krew teraz nie wyobrażam sobie bym mógł Cię zawieść.




Jak pozbyć się niechcianego nawyku ? 

 Skoro na zbudowanie nawyku potrzebne jest od 2 tygodni do 2 miesięcy, to na pozbycie się też ! Warto pamiętać by stare nawyki zastępować nowymi.

Zrób eksperyment !!!! 

Przez 14 dni wykonuj jakąś czynność codziennie - np biegaj, nie pij kawy .. cokolwiek ale musisz tego chcieć. Chodzi tutaj byś sprawdził sam i doświadczył jak to działa - wtedy zrozumiesz, że wszystkiego można się nauczyć i oduczyć. Zachęcam cię do komentowania tego nawet codziennie jak Ci idzie lub po 14 dniach daj znać czy wyrobiłeś sobie nawyk.

Przykłady :

-14 dni bez oceniania innych
-14 dni bez słodyczy
-14 dni bez obrażania innych
Itp !



Zobacz więcej na podobny temat :





Pozdrawiam,


Related Posts

2 komentarze

  1. Super post. ja mam już pomysł na siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Kasiu :) Zapraszam Cię do pochwalenia się tym pomysłem tutaj w komentarzu lub w komentarzu na moim fanpagu do którego link znajdziesz na boku strony i na końcu artykułu - mówienie ludziom o swoich celach niektórych bardzo motywuje, także polecam :)

      Pozdrawiam, powodzenia !

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.