Co to za emocja ? #7 Obojętność

#7 Obojętność 




 Obojętność w sumie nie jest emocją - można by powiedzieć dosłownie, że jest brakiem emocji. Nasze ego najczęściej ze względu na negatywne przeżycia nie chce już więcej cierpieć i staje się obojętne nie odczuwa złości smutku mówiąc dosadnie mamy daną sytuację gdzieś ...

Opowiem Ci historię z mojego życia. Mojej mamy mąż jest weterynarzem codziennie styka się z futrzakami robi im operacje, szczepi, odrobacza, obcina sierść, usypia ... Pewnego dnia nasz pies zaczął mieć poważny problem z sercem, jak nigdy, chorował już od kilku lat bo był stary ... pojechaliśmy do jego gabinetu, chyba domyślasz się w jakim celu ? Uznaliśmy, że i tak dożył długiego wieku i nie ma sensu przedłużać jego cierpienia ... metoda humanitarna usypiania polega na podaniu psu leku usypiającego jak do operacji tzw narkozy, jak już pies usypia robi się zastrzyk prosto w serce który zabija psa - niektórzy weterynarze wbijają od razu w serce, bez narkozy chyba wiesz co to znaczy ? Gdy mój pies już usypiał patrzył na mnie, na moją mamę i na jej męża takimi spokojnymi oczami, było widać w nim taki spokój wiedział co go czeka i chyba tego chciał, a może to moje ego sobie to tak tłumaczy, nie wiem. Pies usnął, a mąż mamy dał mu ostatni zastrzyk w serce zero smutku zero jakiejkolwiek empatii itp i po prostu wyszedł przyjąć następnego klienta. Wiesz dlaczego ?? Dlatego, że on to widzi i robi codziennie, jest obojętny temu, musi taki być bo inaczej by cierpiał przez całe swoje życie.

Obojętność często dotyczy np żołnierzy i innych ludzi którzy muszą robić komuś krzywdę - oni po prostu podświadomie nie chcą cierpieć i stają się obojętni i przyzwyczajeni do tego .

Inne artykuły z serii Co to za emocja ? 





Pozdrawiam,


Related Posts

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.